torsdag, maj 03, 2007

Trötta ben

Ganska nyss hemkomna från Öppna förskolan på Ålidhem. Det är ett äventyr att ta sig dit. Lite som en fjällvandring fast utan myggor. Och tält.
På vägen hem ringde min mobil och det visade sig vara den tjej som just nu sitter på en av tjänsterna som jag har sökt. Hon ska ha barn i sommar och tjänsten är således ett graviditetsvikariat. Till saken hör att denna brud tidigare har jobbat på Bräntis där jag nu jobbar och även om vi aldrig träffats ville hon bara tala om att hon rekommenderat mig för sin rektor och propsat på att jag ska få tjänsten. Fantastiskt skönt att höra! Dock är den andra tjänsten som jag har sökt en tillvidaretjänst och även om den i nuläget bara är på 62% känns det tryggare med tillsvidare så klart. Nåja, den som lever får se och jag blev bara så glad av att hon ringde. Det lät som att hon tyckte att det var självklart att det var jag som skulle ha hennes jobb och hon frågade när jag skulle kunna träffa henne för överlämning. Om. Om...

I dag har Tobbe lagt fram sitt examensarbete och allt gick bra. Nära nu. Jättenära. Mina mammavänner planerar för saker de ska göra i början av juni. Saker de kommer att göra utan mig och Klara. Mysko.

I går ringde mamma från en affär där hon hittat möbler till vår nya balkong. Eller snarare en av våra nya balkonger. Vi är alltså numer innehavare av möbler till en balkong där vi aldrig satt våra fötter. Men oj vad vi ska sätta våra rumpor på de nya stolarna. Så snart vi får chansen!
Och förresten! Lägenheten var i toppskick. Snyggt städad och vår. Nu är den bara vår!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ar sa roligt att lasa din blogg och det glader mig verkligen att ni tycks sa tillfreds med att flytta till Pitea! Rakstigen kommer att bli helt perfekt! Tank att bo ett stenkast fran playan... Och DAGIS for sjutton! For visst har de fortfarande ett dagis dar?!

Jag ar overtygad om att du kommer att fa tillsvidaretjansten pa Pitholm och nar de inser vem de har att gora med, kommer de att erbjuda dig heltid. Det ar jag overtygad om.

Manga kramar
/Lena

Soffan sa...

Lena: Nä, det finns inte längre något dagis just där men det finns ju andra som ligger nära.
Tack för ditt stöd. Det värmer mitt bittra, norrbottniska hjärta.