söndag, maj 13, 2007

Tomt

Mor Kerstin har åkt norrut med bilen full av våra prylar. Vår lägenhet är tömd på mysighetsfaktorer som gardiner, blommor och tavlor. Dessutom har vi inte längre något överflöd av lakan, handdukar, vinterjackor och skor. Flyttporocessen har börjat och det känns bra. Blytyngderna på axlarna har blivit mer som aluminium och det som är kvar att göra känns mer överskådligt. Det ekar mellan väggarna men det är ljust och fint när varken textil eller lövverk hindrar solstrålarna från att kika in genom de numera rena fönsterna.
Nu håller jag på att förbereda mig inför den stundande stockholmstrippen. Jag fick mig ett par fina begravningsskor på stan i fredags så nu känns det som att jag kan visa mig bland storstadsfolket utan att skämmas. En högstadielärare på mammaledighet utstrålar inte så mycket glamour. Gympadojor och fleece är bekvämt men på Söder är man nog fett ute i den munderingen. Mina nya pjucks känns mer ok, även om dom inte studsar lika bra.

I kväll har vi firat Ante som bjöd på fika så att det stod härliga till. Men jag kan konstatera att man reagerar konstigt på socker när man inte äter det lika ofta längre. Gårdagens godispåse gjorde mig groggy. Jag tror att jag är avgiftad nu.

Ha en bra söndagskväll kära vänner.

Inga kommentarer: