onsdag, maj 16, 2007

Resfeber

Sitter med rödlackade naglar och funderar på om jag har packat allt. Funderar på om jag kommer att frysa om jag bara tar skinnjackan. Funderar på om jag borde gå och sola. Funderar på om jag kommer att se lejd ut i mina nya skor. Funderar på hur mycket jag kommer att sakna Klarisen som jag aldrig har varit borta från längre än högst några timmar. Tror det kallas resfeber. Pirrigt men samtidigt lite härligt.

I dag besökte jag mitt jobb för sista gången. Kramade eleverna och önskade dem ett bra liv. Små bebisar. Jag saknar dem redan! Men på något sätt var det skönt att åka dit. Jag satt med på mitt arbetslags veckomöte och jag kan konstatera att man får perspektiv på saker och ting när man har varit borta ett tag. Vissa stunder fick jag räkna till tio för att inte explodera på en av mina kolleger. Allt får ju ett så romantiskt skimmer när man inte jobbat på snart nio månader.

Nu ska jag fortsätta pyssla med min packning. Ha en underbar långhelg allihopa! Stocktown here I come!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha det jättekul och ladda inför flytten!

Soffan sa...

Emma: Tack!!