onsdag, maj 16, 2007

Ghhhaaaaa

Shit! Nyss ringde bestämmarkvinnan från Piteå kommun. Bestämmarkvinnan hade bestämt att jag ska få komma på intervju. Ooohhh. Och jag var ärtig och klämmig och försökte skämta. Usch, det kanske jag inte borde ha gjort. Jag måste vara seriös. Jag har glömt hur man gör. Jag har ju bara varit mammaledig, busat och kastat innebandybollen i massor av månader nu. Nu måste jag bli mitt yrkesjag igen. På med finkläder och bestämda rösten. Ordnad frisyr och lagom med parfym. Grötfläckar på brallorna måste torkas bort och mitt examensbevis måste rotas fram.

Ojojoj. Nu måste Sofia skärpa sig.

Men oj så kul i alla fall! Att få gå på intervju.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!!!

Cilla

Anonym sa...

Grattis, verkligen. Håller alla tummar att du får jobbet, men varför skulle du inte få det, du är ju bäst! /Maria

Anonym sa...

Hoppas hoppas att du får det..
Lycka till!

Anonym sa...

Självklart får du det. annars är de inte kloka.

Cissi sa...

Kul! Hoppas hoppas hoppas.

Soffan sa...

Till er alla fantastiska människor: Tackar ödmjukast för ert stöd. Jag tror att jag behöver det, och en flytväst, nu när jag beger mig ut på djupt vatten. Miljoners kramar!

Anonym sa...

Åh (lite sen är jag förstås som vanligt). Stort lycka till på the Big Interview. Var nånstans finns tjänsten? Det kommer att gå suveränt! Du är ju värsta proffset på det här med språk och det... :-) Kram *Cissi