tisdag, maj 01, 2007

Maj

Plötsligt är det maj. Flyttmånaden. Om en månad sitter vi på Räkstigen och är pitebor. Galet.
I går var det valborgsmässoafton och vi firade genom att spatsera iväg till en jättefin lekpark Öst på stan där vi drack medhavt kaffe och kanelbullar från Statoil. Det var inte lördag i går, jag vet, men Tobbe menade att det var en sorts högtidsdag och det talade absolut för att man kunde få äta en liten bulle. Vi fikade i solen och Klara gungade för första gången i sitt liv. Oj vad hon skrattade. Ett sånt där härligt bubblande skratt som bara små barn kan skratta. När jag skrattar låter det mer som en häst. Inte alls gulligt på något sätt men glädjen kanske är densamma i alla fall. Jag filmade gunget med min mobil och om jag hade vetat hur man överför film från mobilen till bloggen hade jag gärna delat med mig. Dock innehåller filmen inte bara barnskratt utan även spår av föräldrarnas hesa dadaprat så på många sätt är jag ganska glad över att jag inte vet hur man för över filmsnuttar.
Valborgskvällen firades med grillat kött och varsin 3,5a från Ica. Ante och Linnea var här och efter maten kollade vi på valborgsfirandet från Umeå universitet. Jag kände mig väldigt gammal när jag bevittnade det hela från tv-soffan i stället för att själv stå där och frysa om nosen. Visst hade vi kunnat stoppa Klara i vagnen och vara där och lyssna på studentkörens Sköna maj men Klara fick somna i sin egen säng. Gör man fel när man är så bekväm? Nåja, trevligt hade vi i alla fall och vi slapp ju frysa om näsan.

I dag var det dags igen. Jag shoppade 4 grymt snygga toppar för inga pengar alls. Jag är så nöjd. Allt är så fint och nu vill jag bara att det ska bli i morgon så att jag får ta på mig något av mina fynd.

Förresten! I morgon får vi nycklarna till nya läggan. Eller vi får dem inte men mamma ska hämta dem hos hyresvärden. Tjoho så spännande!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vart sa du att du fyndade nånstans? Hittar aldrig nå snyggt här i stan!

Soffan sa...

anonym: Med jämna mellanrum är det utförsäljning av Vila-kläder på Umestan. Där kan man fynda kläder till halva butikspriset. Det gäller att vara snabb och flink men med lite tur kan man komma hem med riktigt snygga paltor!

Anonym sa...

snart bor ni ju HÄR så jävla kuuuuul!!!!

Soffan sa...

Ewa: Jag vet!!! Snart våldgästar jag dig på ett kafferep irl. Passa dig!