måndag, maj 07, 2007

Slow

En bild från frukosten, när pappan fortfarande var hemma och livet lekte!
Mössan har Klara ärvt av sin kusin Gustav och den har hon på sig när hon äter för
att undvika kladd. Det kan bli jättekladdigt...

Så har den här dagen varit. Lugn och långsam.

Jag hade tänkt att jag och Klara skulle vara bara vi och mysa, promenara och leka. Klara tyckte att det var roligt en stund men efter en inte allt för lång tid var hennes prylar inte lika roliga och hennes krypträning kändes urtrist. När middagen var serverad och hon satt i sin stol och mumsade vände hon sig mellan varje tugga mot ytterdörren och skrek sitt lilla hundskall som hon alltid gör när hon ropar på sin pappa. Hon skällde och skällde och när pappan äntligen kom genom dörren hade hennes lycka inga gränser. Hennes räddare hade anlänt. Prisa gudarna för pappan!

I morgon går vi till öppna förskolan. Flickebarnet ska skonas från ännu en mysdag.

6 kommentarer:

Cissi sa...

Alltså jag kan inte se mig mätt på henne, hon är ju toksöt! Vem är hon lik egentligen...;-)

Anonym sa...

Hon är nog lik sin mormor

Nybliven sa...

Hej Sofia!
GUD vilken sötnos ni fick (ni också!). Hittade hit via nån pitetjejs länklista och ser att du blev mamma nästan en hel månad innan det var beräknat!(?)

Vår Fia-Lisa kom inte ut förrän den 5/10 och förgyllde våra liv med sin närvaro!!

Hoppas att allt är bra med er i Ume! Stora grattiskramar från spanska nätverks-Cissi!!!

Soffan sa...

Cissi: Ja.. Vem är hon lik? Jag trodde ju att du skulle säga att hon var lik mig! : )

Anonym: Mormor? Absolut!

Nybliven: Har skrivit i din blogg! : )
Men så himla fränt att du hittade hit! Och nu hoppas jag att vi snart blir kolleger!!! Nytt nätverk?

Anonym sa...

Men guuuud sa sot hon ar!!! Fick nagra kort pa Edvard av Jenny och jag kan bara saga att herregud vilka underbara, harliga och ursota ungar ni har!!! Langtar efter er allihopa! Familjerna Rosenlund/Ebermark och Ahlmark/Nystrom.

Inser ni (detta galler alltsa aven Jempan om du laser detta) hur jobbigt det ar att skriva Rosenlund/Ebermark och Ahlmark/Nystrom?!?! Hint hint. Kan ni inte gifta er snart? For min skull?!??! Jag vill ga pa brollop!!!

Hehe

Pussar och kramar fran England!
/Lena

Nybliven sa...

Alltså (bara ETT till inlägg ikväll sen ska jag ge mig...) du sitter väl inne med vetskapen att typ alla backas eng/sp-lärare är m y c k e t nära pension!? Eller vill du inte gymnasia längre?

Det vara bara det. Sweet dreams!