lördag, maj 05, 2007

Lördag

Måste bara förklara något jag skrev i min utmaning om tysta människor. Det är inte så att jag inte tycker om tysta människor. Det är bara så att jag inte vet hur jag ska bete mig kring människor som inte pratar. Jag blir själv alldeles tyst och det är en situation som jag känner mig lite smått obekväm i. Jag kanske behöver terapi.

I dag har varit en stillsam lördag. Tobbe hade tenta i dag och jag och Klara hade en lugn förmiddag. Efter lunch gick vi in till stan och gjorde lite småsaker och sedan fikade vi med Malin och Ella. Fikade och snusade.
Just nu sitter jag med en godipåse bredvid mig. Klara sover. Tobbe är på fest för att fira sin gjorda tenta. Kvällens tv-utbud var inte riktigt vad jag hade hoppats på. Varför visas alltid de bästa grejerna på veckodagarna? På helgerna är tv bara skit. Kanske borde jag damma av min When a man loves a woman. Vi äger inte så många filmer och av de filmer vi har är det nog just When a man loves a woman som talar till mig just i kväll. Och på tal om Andy Garcia kan jag berätta en rolig grej. Tidigare i veckan lyssnade jag på Sanning eller bullshit i radions P3 och då fick jag lära mig att när Andy föddes satt det fast en liten siamesisk tvilling på hans axel. Den tvillingen hade väl lämnat in ganska tidigt men det var dock en liten tvilling. Undrar hur Garcias karriär hade sett ut om han och tvillingen hade fortsatt att kampera ihop. Sånt kan man bara spekulera i...

Nej, nu är det dags för lite vettig aktivitet. Ryggläge.

Inga kommentarer: