måndag, maj 21, 2007

Paus

Sitter och småflämtar. Sjukan är bättre även om mattheten fortfarande har en del av min kropp i besittning.
Men i dag min vän, i dag beror flämtandet på rent, hårt arbete. Köket har börjat tömmas kartongtornet i vardagsrummet växer sig allt högre. Men det är så kul! Vi har lyssnat på Petter och packat, snusat, filosoferat och packat lite till. På sätt och vis är det lite småtrevligt, trots röran. När man vet att kaoset är temporärt och att det kommer att bli jättekul att packa upp, ja då känns det inte alls så tokigt. Det sägs dessutom att kaos skapar kreativitet och ur det perspektivet har vi väl egentligen inget alls att klaga på.

I morgon är det sista dagen på Öppna förskolan. Finns risk att jag blir lite känslosam. På kvällen är det middag med fina tjejerna från jobbet. Finns följaktligen ytterligare risk för känslostorm.

Känns som att jag bara skriver om flytten. Bare with me. Snart är det över. Förmodligen kommer det nya käpphästar jag kan klamra mig fast vid men det blir i alla fall omväxling.
Dags för att torka några skåp. Puss!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag längtar.Flera har badat redan.Det grönskar och vattnet glittrar vackert.

Soffan sa...

grannen: VEM har badat?

Anonym sa...

flera. bara kvinnor.