lördag, maj 26, 2007

Farväl älskade stad!

Det här är sista gången jag sitter vid min dator, i min soffa, i min lägenhet - i Umeå. I morgon är det en annan plats som är hemma. En annan plats som är trygghet och avkoppling.
Alltihop känns konstigt och overkligt. Allt är packat och städat. Vi sitter och väntar på varsin pizza som kommer att bli sista måltiden. What a way to go... Dock kan tilläggas att de kommer från pizzerian på hörnet där vi många fredagar köpt vår middag och njutit av helgen så det här känns som ett helt rätt avslut.
I dag när vi städat färdigt åkte vi till Tobbes kårhus och grillade med alla hans klasskompisar. De är människor som jag har umgåtts med ganska ofta och även om det är människor som jag bara känner på ytan så känns det rätt galet att vi förmodligen inte kommer att träffas mer. I alla fall inte på väldigt länge. Så har hela veckan varit. Hejdå, hejdå, hejdå. På återseende. Vi ses ju snart igen. Vi måste ses igen. Vi vill ses igen. Sorgligt.

Men i morgon är en ny början. Nästa vecka kommer att vara fylld av annat. Hej, hej, hej. Nu bor vi här. Nu är vi pitebor. Jo, vi har flyttat hem. Det ska bli spännande. Riktigt spännande.

Nej nu är det jag som cyklar och köper pizza. Vi ses snart igen! När jag får tag på en dator och mina flyttblåsor i händerna har läkt.
Over and out!

3 kommentarer:

Mikael sa...

Känns mycket tråkigt att ny lämnar staden. Nu är chansen ännu mindre att man stöter ihop med någon trevlig människa här i Umeå. Närmast minimal. Men ha det så trevligt i Norrbotten!

Och missa inte vårens hetaste omröstning!
http://www.vk.se/Article.jsp?article=121830

Cissi sa...

... var hälsad nya fina hemstad! kan nästa inlägg heta! Hoppas det går bra med uppackning och dyl. Kram!

Soffan sa...

Micke: Nu överdriver du väl lite... ;) Hoppas allt är bra i alla fall, trots vår frånvaro. Tänker på er!

Cissi: Tack för förslaget. Det antas.