torsdag, maj 10, 2007

Pyssel och knåp...



Inspirarad av diverse löst folk i bloggvärlden bestämde jag mig i går för att lära mig Photoshop. Jag laddade hem en version av alla miljoner som skvalpar omkring på nätet och hoppades på att jag valt den rätta. Sen blev jag fast. Tobbe gick ner till förrådet för att rensa alla gamla gömmor inför flytten och jag satt här och försökte titta på Grey's samtidigt som jag slet mitt hår för att klura ut hur i hela friden jag skulle få texten att fastna vid mina bilder och som tur var hade jag storasyster på tråden som förklarade att jag måste göra om filen till jpeg för att kunna kika på konstverken ordentligt. Mycket övning kvarstår men det är ju hur kul som helst!

Här är i alla fall några bilder från påsklunchen hos raraste Malmström för en månad sen. Inte purfärska bilder kanske men jag övar ju bara. Ni får ha tålamod med det här. Risk finns för att jag kommer att börja missbruka.

Nu är det dags att ta av sig Tobbes shorts och kamma håret. Gullungen sover och fika väntar!

3 kommentarer:

Nybliven sa...

Jaaaa haha... missbruksrisken är överhängande när man väl har börjat! Men det är också otroooligt frustrerande när man inte kan göra det man vill när man ser att andra faktiskt har gjort det och man VET att det går. Timmarna passerar fort när man kliver in i Fotoshoppens värld... med många rivna hårtofsar som spår efteråt!

Cissi sa...

Serru vad du kan! Jag är impad

Soffan sa...

nybliven: Måste försöka hålla det hela på en rimlig nivå. Det räcker med att jag har börjat om att snusa. Mer laster behöver jag inte!

cissi: Tack! Nybörjargrejer för dig skulle jag tro, men jag är ändå nöjd!