fredag, maj 25, 2007

Packman

I helgen är det brännbollsyra här i stan. För några år sedan var denna helg lika viktig som midsommar eller jul. Öl och skräpmat i kopiösa mängder seglade tillsammans omkring i min kropp. Man drev omkring, glodde på folk och skräpade säkert ner en massa. Man levde om, sjöng konstiga sånger och frös häcken av sig.
Förmodligen är det just nu kaos på Fysikgränd. Engångsgrillar svalnar på gräsmattorna på Ålidhem. Personalen på stans systembolag sitter hemma i sina soffor och pustar ut efter en lång och hård arbetsdag. Där är vi också. I soffan alltså. Tumultet känns långt borta och inte särskilt lockande. Åren går och saker förändras. Man tror det inte men saker förändras verkligen. Jag känner mig som densamma. Ung, fräsch, fast och spontan. Jag är densamma, fast på ett annat sätt. En nyare, säkrare version av mig själv. Windows XP blev Windows Vista. Jag blev vuxen. Eller nåt...

Nu är det karra och tv-tittande i soffan. Leve Brännbollsyran!

2 kommentarer:

Cissi sa...

Jag tror att jag seglar nånstans mellan XP och Vista än så länge. Blir nog inte vista förrän man får barn eller sambo iaf. Har nog varit ett bra exemplar av windows vista för inte så länge sen nu när jag tänker efter... kul med fest på räkis!

Soffan sa...

Cissi: Ja du... Det där med att vara vuxen kan nog gå i faser. Men det är ju kul med omväxling! : )