söndag, augusti 23, 2009

Tjejhelg

I fredags efter jobbet stoppade jag Klaran och mormorn i bilen och körde norrut för att plocka upp storasyster och Aron för vidare färd till paradiset. Helgen har således ägnats till allehanda trevligheter i form av lingonplockning, matätning, vindrickning, bastubadning och ostkroksätande.
Lingon- och bastubiten är jag särskilt nöjd med. Frysen är nu fylld med ganska många lingon. Tillräckligt för att räcka till nästa sommar i alla fall och dessutom är det ju en njutning i sig att sitta där vid en tuva i skogen och bara dumplocka bär. Min syster frågade mig i dag hur många vuxenpoäng man får av att gå igång på bärplockning... Förmodligen alldeles för många...
Bastubadet i sensommarskymningen, i 15-gradigt vatten och en kokandes het bastu är ett av de många fina sommarminnen som jag lägger i banken för att plocka fram någon gång i januari. Skamligt nog glömde jag kameran hemma, men du får använda din fantasi...

Inga kommentarer: