tisdag, augusti 11, 2009

Fina fröknar och mycket lego

I dag var det så dags för första dagen på det nya dagiset. Jag var ärligt talat pirrig innan. Jag har alltid haft väldigt svårt för förändringar och det här kändes liksom stort. Men när det timmeslånga besöket var över kändes det bara tryggt och bra. Fina fröknar, fina barn och en massa lego som Klara och en av grabbarna på bygget satte händerna i. Det blir nog bra det här!

Platsen där jag allt som oftast sitter och bloggar om kvällarna ligger liksom mitt i huset, mellan köket och vardagsrummet, vid en bänk, framför ett fönster. Om jag tittar till höger ser jag ett ganska välordnat vardagsrum, inrett som jag vill ha det, belyst som jag vill ha det. Ja. Jag gillar det helt enkelt. Om jag tittar till vänster ser jag köket. Köket som väl kan sägas vara välordnat, men det är på intet sätt inrett som jag vill ha det eller belyst som jag vill ha det.
Man kan väl säga att vi står i uppstarten för att planera detta köks bortgång och ett nytt köks födelse men med tanke på det jag skrev ovan, om förändringar, har jag liksom lite svårt att ta tag i det. På det stora hela kan jag se ett nytt kök framför mig, men hur kommer vi dit? Vilka skåp är bra att ha? Vilket märke är det billigaste och samtidigt det bästa?
Kanske är ådermålad teak inte det sämsta... Kanske är det just ådermålad teak som är the shit!
I morgon drar jag iväg på frukostmys med gamla, kära kollegor och lämnar dagisäventyret till far och dotter.

5 kommentarer:

jagarvagen.blogg.se sa...

Bara att kika förbi när ni vill!!! Imorgon börjas det med köket :P Och till helgen skall det vara på plats!

Hälsa favvo Klara från mig ;) Tobbeman med:)

M sa...

Jag är så tråkig. Jag skulle alltid välja vita köksluckor utan grejs på. Inga speglar, inget fräs, bara platta. Handtag däremot... Oj, oj, oj, vilken djungel. Sedan är det väl kaklet som också är svårt = ) Vilken djungel det är.

Och jag ber om ursäkt: det VAR trevligt folk på stan också!

Loppans pyssel sa...

Vilket dagis är det Klara har börjat på nu? Skönt att det känns bra i alla fall. Gruvar mig lite för januari då Leo och Lova ska börja på dagis. Vi får väl se vilket det blir.

Annas resa sa...

Spännande med köksplaner. Det kommer att bli toppensnyggt med nytt kök i ert urfina hus! Men jag är lite likadan; kan gärna tänka mig slutskedet, när man liksom stylar med kaffeburk och oljeflaska när allt är klart, men att dra igång hela gigantoprojektet kan kännas övermäktigt.

Soffan sa...

U: Helt klart är vi nyfikna på köket!

M: Haha! Jag tänkte väl det! :-)

Minimonster: Hoppas att ni får något bra!!

Anna! Du är så snäll du!