torsdag, augusti 20, 2009

Rolin'...

Jo, det rullar på. I dag blev läget skarpt med elevernas närvaro och jag gillar det skarpt! Känslan är en annan när man vet att stället är mitt. Det är så kul!
I går hade vi besök här i kåken av min vän T som sedan 11 år tillbaka huserar i Paris. Med sig hade hon sin amour och vi åt god mat och snickasnackade i många glada vänners lag. Det är så roligt det här med internationella kontakter och att vi alla kan sitta och prata med varandra på samma språk, skratta åt samma skämt och dela erfaranheter, över kulturgränserna. Och nej, vi pratade inte franska. Bara lite...
I morgon är det fredag och plötsligt helg. Tiden fortsätter rusa...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hallåj Soffan!
Vilken fantastiskt trevlig blogg du har! Jag återkommer!

M sa...

Annars är du väl en hejjare en francais också? Så roligt att du trivs med jobbet - hoppas att det fortsätter så. Vi måste träffas någon gång så du får bli uppdaterad på det du har lämnat också. Det finns redan ett par godingar.

Soffan sa...

Anonym: Till slut förstod jag, via länken, vem du var :-). Kul att se dig här!

M: Ja!! Vi måste ses! Kanske en repris på junikvällen hos Anna? Fast inomhus... Och inte nödvändigtvis hos Anna... :-)