fredag, augusti 28, 2009

Ljuva helg

Fredag och veckans kanske bästa dag. Jag har jobbat och Klara och Tobbe har varit hemma för att försöka få febern att vända och gå en annan väg. När jag svängde in på infarten på eftermiddagen stod Klara ute med en hink i den ena handen och med den andra handen plockade hon giftiga bär från en av trädgårdens otaliga buskar. Febern har vänt och vi hoppas att den fortsätter åt något annat håll.
Vi har blivit bjudna på grillad sik hos mormorn och efter att ha inhandlat ett stor, fin plastlåda har nu äntligen ett gäng bebisleksaker (under viss protest) fått flytta till förrådet i väntan på en eventuell lillasyster eller lillebror. Eftersom treårsdagen bara är en dryg vecka bort känns det bra att ha gjort plats för eventuella nytillskott i leksaksvärlden.
I morgon hoppas jag att vi är snor- och feberfria och att vi kanske kan ta en tur till stan för att uppdatera min garderob. Ny årstid för med sig klädbrist. Alltid. Vad händer med kläderna när de ligger där i garderoben? Nä, nu blev jag rensarsugen igen! Min garderob svämmar över av kläder jag inte vill ha. Kanske någon annan vill ha dem! Nu rensar vi!

Inga kommentarer: