tisdag, augusti 04, 2009

Några vill han...

Jag har suttit här i min ensamhet i kväll och funderat över några investeringar som jag känner att jag nog skulle må bra av. Utan inbördes rangordning ser listan ut ungefär så här:
- Ett nytt, fint VITT kök.
- En ny fint, STOR bokhylla som rymmer allt, utan att vi behöver bygga torn...
- En ny fin, SNYGG sängstomme som kan lysa upp sovrummet även under de mest grå höstmånaderna...

Jag skulle så klart kunna fortsätta, men för att behålla min heder och bilden av mig som happy go lucky och utan stora behov av materiella ting för att göra min tillvaro perfekt, så stannar jag här.
Jag kan bara konstatera att det är bra att T jobbar mycket övertid. Jag kan dessutom konstatera att hans lista ser något annorlunda ut. Men på köksfronten är vi enade. Om platt-tvn ska gå före bokhyllan däremot, det kan bli en blodig fight. Samma gäller den om skotern eller sängen. Frågan är ju dock hur bekvämt man sover på en gammal Ockelbo...

Inga kommentarer: