tisdag, augusti 18, 2009

Då stryker vi då!

Ända sedan jag flyttade hemifrån för en si så där 10 år sedan har jag gått och funderat på att köpa en strykbräda. Ja, det är helt ok att du tappar andan när du läser det här. Jag gissar att du redan har en och stryker både t-shirts och trosor för glatta livet. Jag är inte sådan... Jag har levt i tron att skjortor hänger till sig och att klänningar bara ser charmiga ut med några extra veck... Men nu... nu har jag blivit så pass mycket tant att t-shirts håller på att konkurreras ut av finare plagg i garderoben och många av dessa kanske inte är så charmiga i ostruket tillstånd. Så, efter middagen kastade jag in Klara i bilen och gasade till den jättestora mataffären för att inhandla ett stycke tygklädd bräda och nu ska ni tro att jag kommer att se ordentlig ut. Kanske lite präktig rent av, men det är väl som det ska när man är fröken. Alltid kan man lura någon.
Jobblivet fortsätter och jag är fortsatt helnöjd. Nu återstår en dag innan eleverna gör entré med buller och brak. Allt är spännande!

Nej, nu ska jag ta tag i en skjorta och testa vad brädan går för. Om inte annat kanske man kan sätta hjul på den och använda den som longboard... Om man åker bräda är det väl ok med skrynkliga kläder?

3 kommentarer:

Åsa sa...

Nog är jag också fröken, och äger en strykbräda gör jag också. Men inte använder jag den särskilt mycket!

Therese sa...

om du vill snäppa upp lite så har jag en kallmangel ståendes i källaren....som du kan få mot en billig penning. Då blir det ännu mera tantvarning.....;)

Soffan sa...

Åsa: Nej, jag har insett det nu. Den lär stå mycket för sig själv...

Therese: Haha! Varför inte??