lördag, januari 20, 2007

Knarrsnö

I dag var vädret så där som man vill att det ska vara. 10 grader kallt, sol och snön var så där gnistrande knarrig som den blir under just sådana förhållanden.
Vi steg upp tidigt, kollade mailen och åt frukost i lugn och ro. Anledningen till att jag kollade mailen det första jag gjorde var att i dag var dagen då Pitebo skulle meddela om huruvida vi är en av the lucky five som blir erbjudna den lägenhet vi köat på i en vecka. Döm om min förvåning och glädje när min inbox visade 1 nytt mail och detta magiska mail kom från just Pitebo.
Vi har fortfarande ingen som helst aning om vilken placering vi har men mamma och pappa har varit och tittat på lägenheten och tog med sig kameran så nu har vi fått bilder skickade till oss. Oj vad fin lägenheten var! Oj vad jag tyckte om den ändå från början.
På måndag är det jag som ringer till Pitebo och sätter lite press. Tror inte att det kommer att hjälpa men om inte annat kanske man kan nöta ut dem.

Resten av dagen har bestått av promenad följt av fika på stan med Tobbes klasskompis Mårten. Sedan gick vi i några affärer och jag slet i några jeans. Mer än så blev det inte.

I kväll är Tobbe på fest i nyktert tillstånd. Hans kristallöra är ännu inte 100% återställt och han påstår att efter att ha yrat omkring i snart tre veckor är han inte så sugen på att göra saken ännu värre. Klokt talat av en en klok man.
Jag och Klara har med andra ord haft tjejkväll. Den yngre av oss kastade dock in handduken strax efter 21, vilket gav mig lyxen att titta på två långfilmer i lugn och ro.
Måste säga att jag är ganska trevlig att umgås med så här i all enkelhet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande med lägenheten..det börjar närma sig! Kram Ahlan

Anonym sa...

Åh vad spännande med lägenheten! Men oj vad du var sparsam med detaljerna... Berätta mer! Lägg ut bilder!

Här i Lund faller årets första snö och jag hoppas innerligt att den får ligga ett tag!

Hörs snart!

KRAM //Lena