onsdag, januari 10, 2007

Apoteket...

Min mamma är receptarie och jobbar följaktligen på Apoteket. När jag var tonåring tyckte jag att apotekets produkter var skrämmande oglamourösa och stank gammal tant på något sätt. Mamma brukade ta hem bindor som var två centimeter tjocka och jag fick uttryckligen tala om att jag villa ha Libresse eller Always. Absolut inte Apotekets! När jag började använda ansiktskräm tog mamma hem Ph5 Eucerin och jag gick i protest till Åhléns och köpte Nivea.
Mamma hävdade att jag kanske var lite påverkad av tv-reklamen vilket jag så klart nekade till. Jag brydde mig inte för fem öre om tv-reklamen. Jag ville bara ha det som var bäst helt enkelt.

Det är tur att man märker att hjärnan växer i takt med att man blir äldre. I alla fall tror jag att det är så det fungerar. Numer besöker jag själv Apoteket med väldigt jämna mellanrum. Ansiktskräm, hudlotion, trosskydd, amingskupor, bomullsrondeller, alvedon, nässpray, Nueva läppsmörj, nappar, febertermometer, miniderm, saffran... Allt finns på Apoteket. Apoteket äger.
När expediten vänligt försöker förklara för mig det fina med just den produkt jag har framför mig i kassan, då ler jag bara och säger: - Ja, jag vet! Min mamma jobbar också på Apotek. Sen går jag med fjäderlättasteg vidare. Glad över att ha valt det bästa.
Snälla herr Staten, behåll apoteksmonopolet.

Nu ska jag gå till Apoteket.

4 kommentarer:

Mikael sa...

Vad fint! Du fick mig att längta till apoteket. Det är så tryggt och genuint på något sätt.

Anonym sa...

Ja, visst är Apoteket bra men jag tror dock inte att Ph5 Eucerin, ACO och L300 står och faller med Apoteksmonopolet. Själv skulle jag gärna vilja kunna köpa Alvedon eller nässpray på ICA... ;-)

Hoppas att allt är bra med lilla familjen i Umeå. Hur är det med Tobbe? Friskförklarad än?!

Här i Lund är allt som vanligt. Idag älskar jag stan särskilt mycket. Regnet vräker ner, det verkar vara storm på väg och avsaknaden av snö gör det riktigt mörkt och mysigt. Åh! Lund kan vara så himla härligt på vintern!!! Nej, nu ska jag trotsa vädrets makter och traska de tre kilometrarna hem till min TV-soffa. DÄR är det mysigt!

Stor kram älskade vän!
/Lena

Anonym sa...

Haha, jag med!!!! Jag köper också allt där och det bästa är att min lilla gullmoster också jobbar där och jag får jämt finfina saker av henne därifrån. Det bästa. Men du vet ju: apoteksstammis: tantpoäng +9.

Soffan sa...

Micke: Visst gör det? Snart får du komma hem och gå på Apoteket hur mkt du vill! =)

Lena: Stackars dig i det där vädret. Om det är någon tröst så kan jag säga att Umeå och Västerbotten inte kan erbjuda så mycket roligare förutsättningar... Det där med apoteksmonopolet får vi ta över ett glas vin någon gång... =)

Ewa: Tantpoäng? Javisst! Det enda som skrämmer mig är huruvida jag luktar tant eller ej... FÖrsöker dock späda ut Ph5 med lite Armaniparfym emellanåt.