torsdag, januari 18, 2007

Klippt och klistrat

Vilken svordom använder du mest? Den jag använder mest är väldigt grov och jag törs knappt skriva den med bokstäver. Ett annat ord för det kvinnliga könsorganet. Försöker jobba bort den svordomen men den sitter hårt etsad längst fram under pannbenet.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Just nu behöver jag liksom ingen väckarklocka. Dels har jag inga tider att passa och även om jag skulle ha det så har jag en mänsklig liten väckare. Hon är dock ställd på lite olika tider från dag till dag.

Var köper du dina matvaror ifrån? Vi har Ica-kort. Oftast handlar vi på Kvantum Kronoparken. Rekommenderas!

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Är inte så säker på det. Det politiskt korrekta vore att säga ja, men jag gillar nog ändå att vara med på bild. Var kan jag ha ärvt det från tro?

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Ett hus tror jag...

Har någon någonsin kallat dig lat? Nä, det tror jag inte. Jag är nog snarare manisk men jobbar på att få bort det draget...

Tar du någon medicin som hjälper dig somna snabbare? Å nej.

Vad åt du till middag? Salamirösti, på tips av storebror. Recept finns i Vår kokbok. Fantastiskt gott!

Kan du vissla? Ja visst kan jag det!

Vem var den sista som ringde dig? Min fina storasyster ringde i går kväll.

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält? Den bästa brukar besöka Piteå dansar och ler! Crazy dance heter den och är otroligt jäkla rolig! Tyvärr kunde jag inte åka i somras på grund av min kulmage. Men oj vad jag ska åka i år!

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Helt säkert! Det är ju sådant man aldrig får veta. Tror att folk kan tycka att jag tar för mycket plats, pratar för mycket, är en besserwisser, vet bäst... Men jag hoppas att de som känner mig kan ha överseende med det.

Är du blyg inför det motsatta könet? Nä, det kan jag inte påstå.

När flög du senast? Till Island förra hösten med mamma.

Hur många stolar står kring ditt köksbord? Fyra!

Pratar du några andra språk? Ja. Engelska, franska, spanska.

Diskar du din egen disk? Att jag gör! Ibland gör Tobbe det men eftersom jag är hemma hela dagarna blir det faktiskt oftast jag som gör det.

Vilka gör du, önskningar eller planer? Planer! Jag lever av att planera!

Försöker du alltid lära dig nya saker? Jo, det tycker jag nog. Tyävrr har jag som sagt en tendens att tro att jag redan kan allt. Har t. ex. lite svårt för bruksanvisningar.

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar? I öronen och två gamla piercingar i ögonbryn och näsvingen.

Vem var din favoritlärare? Å herregud så svårt! Har haft så många bra. Jan Enström på Backa är en het kandidat.

Skulle du någonsin dejta någon med väldigt mycket tatueringar? Känner inga behov av att dejta någon alls. Men om jag hade haft det behovet hade tatueringar inte varit ett hinder.

Gillar du att flyga i flygplan? Jaaa!!!

Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv? Hmm... Jo. Om man menar att en attraktiv person är en bildskön person så måste jag väl säga att jag kan dras åt det oattraktiva hållet. Attraktionen ligger i något annat än den fysiska perfektionen.

Gillar du din boendesituation? Absolut! Och framför allt gillar jag typerna jag bor med.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Haha! Klarar mig rätt bra på fyra timmar men idealet är så klart ett helt annat.

Äter du frukost dagligen? Så klart! Jag är en frukostnazist!

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Nä. Tänker på att inte äta för mycket socker och så... Men jag räknar inte.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Å herre gud. Jag är ju språklärare.

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Det motsatta tror jag. Fast jag tycker om många tjejer också!

Hur valde dina föräldrar ditt namn? Kerstin Emma Sofia. Kerstin för att mamma heter så, Emma för att det är fint och Sofia för att mammas mormor hette så. Hon var tydligen ett frejdigt fruntimmer som bodde i ett rött litet hus vid Råneälvens strand och luktade alltid pepparkaka. Önskar att jag hunnit träffa henne.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Det kvinnliga könsorganet... Sen funderar, funderar och funderar jag på hur jag ska lösa situationen på bästa sätt.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm? En av mina största drömmar faktiskt. Önskar att jag får testa innan jag dör.

Tycker du om att krama folk? Jo, men jag föredrar att krama folk som vill kramas tillbaka. Hatar stela kramare.

Skulle du säga att du är trendig? Haha! Även om jag säger att jag är det så finns det säkert folk som skulle skratta sig blodiga om dom fick höra det. Jag försöker, det gör jag absolut. Med kräkfläckar på axlarna och amnings-bh.

Äger du en digitalkamera? Ja! Den bästa!

Vilka kändisar har du blivit jämförd med? En gång när jag i mitten av 90-talet hade klippt en trendig frisyr på Studio 31 sa någon av mina kära vänner att jag såg ut som Jennifer Aniston. Det lever jag på än i dag. Jo, och så sa Mia i Tobbes klass att hon tyckte att jag är lik Viktoria Tolstoy. Det tänker jag på dagligen. Jag undrar verkligen hur Mia tänkte...

Stör det dig om någon säger att den ska ringa men inte gör det? Nä. Själv hinner jag nu för tiden inte ringa till någon så jag har full förståelse för bortglömda telefonsamtal.

Vad är du allergisk mot? Vet inte... men något är det.

Vad har du för åsikt om sex utan känslomässiga förpliktelser? Det kan väl kännas bra för stunden om man är i behov av det och båda parter har samma inställning.

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Iron hoppas jag.

Inga kommentarer: