söndag, januari 09, 2011

Sportlov!

Ja, jag tror att det måste bli sportlov som jag har just nu. Jag har precis klickat iväg två examinationsuppgifter till min lärare och jag behöver således inte göra något i pluggväg fram till den 25 januari. Underbart! Även om det är lite småkrävande att plugga under föräldraledigheten så har det sina fördelar. Om jag jämför med förra året, när jag jobbade och pluggade samtidigt så tycker jag mig har mycker mer tid för studierna nu. Jag är dessutom mycket mer motiverad att laborera med formuleringar och sitta med långa texter när jag inte behöver göra det på jobbet varje dag också. Sen är det faktiskt lite befriande att få stänga in sig i arbetsrummet och bara tänka och skriva och få vara något annat än mamma för en stund. Och jag behöver aldrig känna mig ensam eftersom Klara med jämna mellanrum kommer och vill hjälpa till.
Nu är jag som sagt långledig och ska njuta av det genom att slänga min kropp i soffan och titta på Tom Alandhs film om Pias liv. I morse blev jag smått panikslagen när jag insåg att denna tilldragelse krockar med en annan; Morden i Midsomer. Efter att ha yppat detta dilemma på Fejjan fick jag dock veta att Morden visas på SVT Play. Säg det problem som inte går att lösa.
I dag har vi, som alla andra svenskar verkar det som, städat bort julen. Julen var jättemysig för en månad sedan men i morse kändes det nästan som att det var lite svårt att andas i allt det röda och övermysiga. Nu har röda gardiner blivit vita dito och den svarta ryamattan har bytts ut mot sin gröna kompis. Nu andas jag lätt igen!
Nä, soffan var det visst. Det blir ju nästan lite kaka på kaka med en soffa på soffan. Men vad ska man göra? Ge mig en lamino och jag ändrar lätt på saken!

Inga kommentarer: