onsdag, januari 26, 2011

Händelserikt

De senaste två dagarna har varit härligt fullspäckade av roligheter. Lunchen som i går blev inställd på grund av gästernas feber och/eller magsjuka blev till en lunch i alla fall, fast med andra gäster. Toktrevligt blev det i alla fall! På eftermiddagen highfivade jag Tobbe i dörren när han kom hem från jobbet och jag åkte till Universitetet för veckans duvning. Norska och danska är det tänkt att jag ska fördjupa mig i under de två månader som kommer så bli inte förvånad om jag börjar slänga mig med utrikiska lite nu och då. På vägen mot Luleå fick jag se en intressant syn. En långtradarchaufför hade stannat vid sidan om vägen för att utföra det främre behovet. Det som var intressant med just denne man var att han inte, som jag ändå tror att de flesta gör, hade ställt sig bakom bilen för att få vara lite i fred. Nej. Han stod med organet mot vägen och jag är glad över att jag inte är så väldigt känslig eftersom jag då lätt hade hamnat utanför vägen i det ögonblick jag fick se det jag såg.
I dag har vi hunnit med att åka runt och jämföra vitvarupriser. Vanlig häll? Extra bred häll? Jag vet inte!! Spelar det någon roll? Belysning borde vi också börja fundera på. Men ooo så svårt att veta om man tänkt på allt eller om man glömt tänka på hälften av allt man borde tänka på.
På eftermiddagen fick vi besök av min fina tandläkare och hennes fina flickor. En mysig eftermiddag som rusade iväg.
Här sitter jag nu och tittar på ett brittiskt förlossningsprogram. Som förlöst kvinna har jag svårt att få nog av förlossningar. I alla fall andra kvinnors förlossningar. Mina egna har jag nog fått nog av. Tror jag.
Nu är det en bebis på g. Tjing!

1 kommentar:

Annas resa sa...

Jag ser också på förlossningsprogrammet och gråter en skvätt när bäbisarna kommer ut.

DAnskan tyckte jag var skitsvår när jag läste den; jag klarade mig på håret och hade en poäng över G på tentan. Men du som har en skånsk svägerska, du fixar det!