tisdag, januari 18, 2011

Nytt år. Ny färg.

Jag vet att jag är sanslöst dålig på att dela med mig av bilder här på bloggen. Detta faktum har flera anledningar:
  1. Jag är faktiskt en rätt kass fotograf. Jag är bra på solnedgångar, men sådana blir man ju trött på att titta på efter ett tag. Jag tänker närmast på läsarbilderna i vår lokala tidning.
  2. I ärlighetens namn så fotar jag nog inte särskilt mycket. Jag är som en 40-talist på det sättet. Jag tar med kameran när vi åker på semester eller vid större högtider som jul, nyår och påsk. Där kan jag helt klart skärpa mig.
  3. Jag gör mig inte på bild, så några bilder föreställande t.ex. min nya frisyr blir det inte tal om. Det skulle vara med en påse över huvudet i så fall, men då syns ju ändå inte frisyren och hur kul är det att titta på en påse med kropp? OK, det vore ganska roligt, men jag kommer ändå inte att genomföra det projektet.

Men! Jag är fullt medveten om att bilder är roliga. Det är ta mig tusan kul att se bilder, vad de än må föreställa. Jag lovar att jag ska skärpa mig. I morgon ska jag sätta kameran i min lilla jätteväska och försöka föreviga vad det nu är vi har tänkt göra i morgon. Planen var ett skojsigt besök av min tandläkare och hennes barn. OK, hon är inte bara min tandläkare, hon är även mamma och en massa andra saker. Hur som helst så kom sjukdom i vägen för besökarna och vi står således utan planer. Intressant va? Men! Om vi så bara kommer att bygga pussel och spela fotboll i hallen så ska jag fotografera det. OK!?

Är det inte onödigt mycket handboll på tv nu för tiden? Jag gillar sport, men handboll... Jag vet inte...

Inga kommentarer: