torsdag, januari 20, 2011

Heldag

I morse tog jag och Klara sats och pep ner till stadens biograf och dess helt kostnadsfria knattebio. 23 minuter Pippi Långstrump gav dagen en väldigt bra start.
Sedan åkte vi hem och lunchade med pappan och brorsan för att sen packa badväskan och bege oss till den vackra byn i söder och simhallen. Efter simmande, plaskande, rutschkanande, bastande och fruktätande åkte vi trötta och nöjda hem för att tillreda en fantastiskt god indisk lax. Laxen kom inte från Indien. Kryddningen gjorde det. Jag blev eld och lågor när jag hittade receptet tidigare i veckan och den var otroligt god. Det tyckte jag i alla fall. Några av mina familjemedlemmar var kanske inte lika jublande.
Nu i kväll har Klara flera gånger yppat orden: -Vilken dag! Jag förstår henne. En drömdag för en fyraåring. Ja. OK. För en 31-åring också.
Helg igen i morgon och det är väl inte fy skam. Det hade suttit fint med lite strålande sol och bara några få minusgrader. Men det är ju bara januari. Vi får väl ha is i magen.

1 kommentar:

Livet i hus nr 7 sa...

Åh vilken härlig dag!! Härligt att få mysa med stortjejen bara
kram