tisdag, januari 11, 2011

Herman 8 månader!

Eller nej, egentligen inte alls. Men på fredag blir han det och i dag har vi varit på BVC-besök för att kolla att han väger och mäter som han ska. Det gör han. Med råge. Vi fick en glad överraskning i form av en väldigt trevlig sköterska som nu är vår alldeles egna! Jag är förvisso av åsikten att de flesta sköterskor, och människor i största allmänhet, är rätt jäkla trevliga men den här är något utöver det vanliga. På åttamånaderskontrollen är det tydligen också dags för att ta snacken om spriten. Den man dricker. Den som föräldrar ibland dricker. Jag är en förälder som ibland dricker vin, även i mina barns sällskap. Ett glas eller två. Mer blir det inte i barnens närvaro. Att se sina föräldrar berusade är något som jag tycker att man kan få vänta med tills man själv har blivit så gammal att man förstår vad det handlar om och kan göra samma sak själv. That's it.
Dagen har också inneburit besök av min pluggkompis Elin. Vi har lunchat och surrat och försökt få sylar i vädret när Klara hämtat andan mellan sina utlägg. Herre gud vad min flicka kan surra! Med allt och alla!
Hur kan det ha blivit så?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha!

/Cilla

Marran sa...

Ja, hur kunde det bli så??? =)