söndag, januari 23, 2011

Chill out!

Det är vad jag gör just nu. Tobbe läser godnattsaga, jag har läst nästan allt jag behöver läsa inför tisdagen på universitetet och nu återstår bara att luta sig tillbaka och njuta av ännu några mord i Midsomer.
Helgen har varit precis allt som jag önskade att den skulle vara. Lördagen blev en social smältdegel som började med fikafrämmande från Tullnäs och när familjen C gått ut genom dörren kom nästa gäng in, bestående av några av mina finaste tjejkompisar. Vi åt tacos och pannacotta, fast så klart inte samtidigt. Samtidigt som de stora barnen lekte sig fördärvade och de små barnen sov, kunde vi fördjupa oss i livets stora och små frågor.
I dag slog kylan till igen och därför passade jag på att åka iväg och uppdatera Klaras pysselförråd. Det är helt makalöst hur många klistermärken, tejprullar och ritpapper en fyraåring förbrukar. Men det är kreativt och hon älskar det, så tejpa på bara!
I morgon är det vardag igen och jag önskar lite sol. Kan man få det tro?

1 kommentar:

Anonym sa...

På dollarstore har det funnits häften för en tia styck med flera hundra små klistermärken. Ett hade havstema och ett blommor och smilies om jag minns rätt. Vet inte om de finns kvar. /j