måndag, januari 10, 2011

The kök!

I dag är det gjort. Nu har en order gått iväg till ett ställe som ska göra vårt nya kök. Man tror nästan inte att det är sant. Ännu svårare har jag att förstå att vi inom två månader (förhoppningsvis) kommer att ha hottat upp den mest bisarra delen av vårt annars ganska trevliga hus. Jag brukar stå där bland brunt och brunare och försöka föreställa mig hur det kommer att bli, men trots att jag har bilder i 3D kan jag liksom inte se det. Det kommer att bli vitt och ljust och alldeles, alldeles underbart. Vänta så ska du få se!
Annars har det inte gjorts så väldigt mycket i det här huset i dag. Pappa har varit här och hälsat på. Och mamma.
På eftermiddagen tog jag en prommis till stan och fick se något väldigt gulligt. Precis när jag kom in i down town Piteå mötte jag ett gammalt, gammalt par. Han körde rullator och hon gick bredvid och höll honom om armen. Jag gick i några affärer, handlade lite och pratade med en polis. När jag så gick hem igen, kom jag ikapp det gamla paret ungefär 300 meter från den plats där jag mött dem första gången. De gick så sakta, så sakta men hon gick fortfarande med sin arm om hans.

1 kommentar:

Livet i hus nr 7 sa...

Hoppas man blir så där gulliga med varann när man blir gammal!
Åh vad kul med nytt kök, ska bli spännande att se. Kom ihåg att fotografera före/efter- det är så kul att kunna se skillnaden!

Kram