tisdag, juli 29, 2008

Tisdagskväll...

Som vanligt en tisdagskväll om sommaren. Allsång på skansen följt av Morden. Du vet väl redan vilka Mord jag pratar om?
Klaras farmor är på besök och hade med sig en stor kartong innehållandes en sprajtans ny trehjuling. Dagarna går nu åt till att lära sig manövrera det vidunderliga farkosten och jämföra den med den fyraåriga grannflickans något större hoj. Men kul är det och många blåmärken blir det.
I dag har vi strosat på stan och jag fyndade ett par crocs-kopior i tjejmodell som bara är så underbart söta. Jag ser fram emot att studsa omkring i vår nya trädgård och lukta på blommorna iförd dessa skönheter. Jag har dessutom hunnit med en snabbsolning på Gläntan tillsammans med mina fina vänner från norr och söder och Strömnäs. Brisen blåste lite kallt men vad gör väl det egentligen? Det är ju trots allt väldigt somrigt i jämförelse med den sommar som har varit hittils...

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Du har en utmaing att hämta hos mig! (om du inte redan har gjort den förstås)

Soffan sa...

Anna: Har inte gjort! Ska absolut göra!