fredag, juli 11, 2008

Sommarfredag

Denna morgon var saker och ting som vanligt igen. Väckning klockan 7.30 och sedan fullt ös. Eller ös och ös... En mycket lugn och skön dag när jag inte lämnat Djupviken en endaste gång.
Däremot har vi bakat potatisbakelser och promenerat i de mest närbelägna kvarteren med rädsla för skyfall.
Nu jobbar sambon sitt näst sista pass innan semestern och jag njuter med en Marabou mjölkchoklad med Dajm.

Fredrik Reinfeldt vill sänka inkomstskatten för fattiglappar såsom lärare och poliser. Jag känner mig just nu positivt inställd till just detta. Att säga något annat vore en lögn. Men vad kommer i stället?

Trevlig helg där ute!

4 kommentarer:

Annas resa sa...

Du har en utmärkelse att hämta hos mig!!!

Åsa sa...

Typ den godaste chokladen som man kan hitta, mjölkchoklad med daim alltså.

Anonym sa...

svar: att folk inte ska få gå i pension utan ska jobba tills de stupar. Suck. Men det är ju bra det här med tandvårdsreformen iaf.
Hoppas ni mår bra, jag såg dig med lillan i helgen men då lagade jag middag till oss och gäster så jag hann inte ut! Kram!

Soffan sa...

Anna: Tack! Och detsamma! :-)

Åsa: Visst är den??? Jag har inte riktigt fallit för det mörka chokladen. Är lite för mycket barn fortfarande gissar jag... :-)

Ewa: Tänderna är bra! Absolut! Och ja. Klara smiter iväg till gungorna så fort hon får chansen så vi hänger ganska mycket där...