måndag, juli 14, 2008

Prisad vare bloggen

Snälla Anna har utsett detta lilla tillhåll till en bra blogg. I några dagar har jag nu gått omkring och känt mig nöjd och stolt och alldeles glad. Tack Anna! Mången tack!

I priset ingår så klart att utse fem andra finfina bloggar som gör min dag. Det finns många... Jag läser en hel del bloggar. Många fler än de som står listade här till höger. Jag borde kanske utöka listan lite. I alla fall har jag funderat och kommit fram till att dessa pärlor förtjänar en extra spark i baken och stjärna i kanten.

När jag bodde i en korridor på Pedagoggränd i Umeå lärde jag känna Micke. När man läser vad killen skriver får själen en kick och svävar iväg på moln. Pojken från Kramfors kan ord. Man kan säga att han steker. Stek vidare Micke och må orden bära dig långt.

Ewa är en tjej som jag har känt ända sedan kyrkans barntimme. Jag vet egentligen inte vad någon av oss gjorde där men det är ju egentligen ganska oviktigt i dag - 25 år senare. Ewas kafferep bjuder på kul läsning som ofta får mig att skratta högt och det är just det jag gillar. Humorn. Och ärligheten. Bra jobbat tjejen! Keep it up!

Min lärarkollega som föredrar att hålla sig lite anonym och kallar sig för Nybliven skriver om livet som lärare och småbarnsmamma till en liten tjej inte så olik min egen. Mycket i våra liv är så likadant att det ibland känns som mer eller mindre samma liv. Här får du för att du är så bra! Sug i dig!

I denna konstiga värld som vi kan kalla bloggvärlden stöter man på en hel del nya bekantskaper. Godisråttan är en av dem. Trots att vi bor i samma stad har vi har aldrig träffats men jag gissar att vi skulle ha ganska kul om vi gjorde det någon gång. En dotter med samma namn som min egen och en trevlig blogg som är kul att följa. Fortsätt så!

Sen har vi då prisutdelerskan själv vars blogg jag följer med spänning. Vi har aldrig heller mötts men på ett något bisarrt sätt hänger man ju liksom med ändå. Tack för dina fina foton och vackra texter. Du får ett pris till av mig. Det förtjänar du!

C'est ca. C'est tout.

8 kommentarer:

Annas resa sa...

Men åh! Tack, tack. Det värmer, som du vet.

Annas resa sa...

Och du... någon gång ska vi väl träffas? Jag litar på att Nybliven fixar det.
*Blink, blink, C!*

Anonym sa...

Jag tycker att du har en superblogg och det ar sa roligt att kunna folja dig i din tanke och vardag aven om vi inte ar nara varandra rent fysiskt! Jag har blivit uppmarksammad pa en fantastisk blogg som ar knivskarp och otroligt underhallande: http://www.goddamnit.se/prankmonkey/ BAST just nu!!!

Kramar fran Lena
PS. Raknar ner. 14 dagar tills vi ses nu! Fjorton!!!

Åsa sa...

Och tillbaka till dig!

Mikael sa...

Tack Soffan! Vad glad jag blir.

Soffan sa...

Anna: Ja! Det hoppas jag verkligen! Snart! :-)

Lena: Ja!! Och det ska bli sååå kul!

Åsa: De nada!

Mikael: Så bra! Du glädjer mig också. :-)

Anonym sa...

Å tack raring. Du är min favvo. Kramar.

Nybliven sa...

Tack lite så här i efterhand! Du är ju rätt så bra och fin själv faktiskt. Nu har jag minsann prisat dig tillbaka äntligen! Att allt ska ta sån tid...

Kram