onsdag, juli 09, 2008

Fotograf?

I bloggvärlden fullkomligt vimlar det av otroligt duktiga fotografer. Med mer eller mindre effektiva metoder lyckas man presentera bilder som verkligen talar till åskådarens alla sinnen. Jag har väl aldrig sett mig själv som en särskilt framstående fotograf och denna bild från lördagens fest hos Jenny är verkligen något av ett bottennapp. Tilläggas bör att jag var helt nykter under denna kväll eftersom jag hade Klara med mig på grund av arbetande sambo. Jag vet inte riktigt vad jag skulle föreviga men kanske kan jag skylla på att motivet rörde sig så hastigt och oregelbundet. Ogreppbart på något sätt. Tre snygga tjejer kan ses på denna bild men inte ett enda ansikte. Magiskt.
I alla fall var det en otroligt trevlig kväll och gamla bästisen från högstadietiden (som huserar i Paris sedan 10 år tillbaka) gjorde ett gästspel och vi hann uppdatera varandra på vad som hänt de senaste fyra (!!!) åren.

Kontakta mig gärna om du vill ha mig som fotograf vid familjehögtider såsom födelsedagar eller dop. Om inte så har jag full förståelse för det.

5 kommentarer:

Åsa sa...

Kan inte påstå att jag hör till de bättre fotograferna i bloggosfären, ungefär i samma klass som du. Så du, jag fyller år snart, bara trettioett men du kanske har tid att föreviga födelsedagen...

Anonym sa...

Åhhh...jag hade så gärna velat vara med på festen. Typiskt att vi var bortresta då. Lycksele var i och för sig väldigt trevligt, men det är ju ändå nåt speciellt med tjejfester. Jag har inte lyckats med min planering särskilt väl. Jag har missat de flesta tjejfester. Får nog se till att ordna en själv, då borde jag ju kunna komma i alla fall.

Soffan sa...

Åsa: Be careful what you wish for... :-)
Tid har jag så klart! Jag ska ladda kameran med tomt minne och fullt batteri sen är jag redo!

Maria Ö: Men så kul att ni hade det bra i Lycksele i alla fall. Vi åker dit nästa helg så du behöver ju inte ha din tjejfest då :-). Vore skoj att ses! Hur länge semestrar du?

Anonym sa...

Haha! Vilka är det på bilderna? Jag dör. Mycket rart. Min mamma tar alltid foton på folk när de äter. Då blir det också hemskt bra och snygga bilder. Jag tror jag ska blogga om det.

Soffan sa...

Ewa: Ja! Visst är det ett bra bloggtema! Jag har en tendens att fota allt ur samma vinkel. Om jag sitter på en middag ids jag liksom inte resa mig från stolen och utan vrider bara kameran åt olika håll från där jag sitter. Det blir såååååå tråkiga bilder.