måndag, juni 04, 2007

Ny lina

Nu rullar vi igen! Bredbandsbolaget har på ett litet kick satt mig i kontakt med omvärlden ånyo.
Ja, vad har hänt sen sist? Jo. Det ska jag berätta för dig. Jag har fått mig ett jobb. Inte drömjobbet som var en tillsvidareanställning. Den tjänsten gick till en brud med fler las-poäng än jag. Dock har jag fått mig ett vikariat som är minst ett år långt. Problemet med detta vick var att tjänsten var på 100% och det kändes alldeles för mycket för mig. Klara är fortfarande en liten snurra som behöver sina föräldrar ganska mycket och Tobbe har inte möjlighet att vara ledig under hösten. Den snälla rektorn var dock fantastisk och har nu skurit ner tjänsten till 70% och jag är så oändligt tacksam. Hösten kommer fortfarande att bl pusslig. Jag och Tobbe kommer kanske inte att ha så många kvällar tillsammans hemma i soffan men Klara får vara med sin mamma eller pappa och det tror jag att hon kommer att uppskatta. Jag fick dessutom en löneökning i klass med LKAB-knegarna så jag känner mig nöjd på alla sätt och vis.

Livet i Piteå är över all förväntan. OK, inte så många dagar har förflutit och inte så mycket vardag har genomlevts men magkänslan är bra och det mesta känns rätt. Så mycket känns så enkelt. I kväll efter middagen strosade vi iväg till mamma och pappa och drack kaffe. Klara somnade i vagnen på altanen och sen strosade vi hem igen. Bara en sån sak. Trivialt kan tyckas men ändå.
Tobbe har jobbat sin första dag i dag. Han är nöjd. Alla är vi nöjda. Förutom mina underarmar då... Solen har gått hårt åt dem.
Nu är det Sportnytt. Ses i morrn!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så skönt kära syster att du är där du ska igen!
(på bloggen alltså)
;-)
Cilla

Anonym sa...

Välkommen till Piteå!
Roligt att du har fått jobb, det låter ju toppen. Har du sett att det finns 2 hus lediga på Nötön? Titta gärna in om ni har vägarna förbi.
/Maria

Anonym sa...

Grattis till jobbet! Och till den nya lönen!
/Malin

Soffan sa...

Cilla: Visst är det! =)

Maria: Jag har ju nu fått ganska höga krav och kan inte täääänka mig att bo någon annanstans än vid havet. Nötön är således absolut ett alternativ. Jag hör av mig!

Malin: Tack! Saknar er mycket!

Nybliven sa...

Så roligt att allt känns toppen! Blir såklart dönyfiken på nya jobbet, lönen, boendet osv. Vi måste alltså få till en date mycket snart för att beta av vissa viktiga nyfikenhetspunkter.
När ses vi? Du och bebben är vidöppenhjärtligt välkomna att komma på kaffe vid vattnet närhelst ni vill och hinner! Det finns skugga för små flickor och sol för stora...

Kram! Vi ses förhoppningsvis snart!

Soffan sa...

Nybliven: Jag vill också träffas! Hur har du det framöver? Har du msn? Jag finns på sofiarosenlund@hotmail.com

Nybliven sa...

Nu har jag lagt till dig så vi kanske får till stånd ett möte av det viktigare slaget. för jag har det lugnt framöver. Mycket lugnt. Nu loggar du visst på. Ska säga hej.
Hej då.