onsdag, juni 20, 2007

Här har du min kyl!

Eftersom jag har blivit utmanad av Cissi får jag nu lov att presentera vårt kylskåp. Kylskåpet är stort och bra och rymmer många godsaker. Dock har det under de senaste dagarna börjat bete sig konstigt. När man stängt dörren kluckar hela bygget som om någon står på insidan och häller ut hela den bag-in-box som står där inne och väntar på en ljummen sommarkväll. Efter att ha konstaterat att ingen står på insidan och slösar bort mitt vin ringde jag snabbt till den händige kvartersvärden som informerade om att det är kylskåpets sätt att tala om att det känner sig lite krassligt. Alltså, vi behöver ett nytt kylskåp. Det fiffiga med att bo i hyresrätt är att man bara ringer ett samtal och sedan är det någon annan som ombesörjer själva införskaffandet och installationen.
Hur som helst, det där var bara en kort presentation av kylskåpet och dess nuvarande tillstånd. På ytan ser det dock helt och friskt ut och är täckt av allehanda viktiga små saker. Allt som allt har vi sex kylskåpsmagneter. Fyra är likadana och ser ut som små händer. De inhandlades för två år sedan på Expo stormarknad på Teg i Umeå. De fyra små händerna håller fast följande viktiga ting:
- BB-bilden på hela vår lilla familj. Ni vet den där klassiska som man skickar till tidningen...
- Ett foto av mig, mamma och pappa från våren -80. Mamma och pappa ser jätteroliga ut i tidstypiska kläder och frisyrer. Jag ser väl mest ut som en liten tjej i Klaras ålder.
- En bonuscheck från Ica à 25 kr.
- Urklippta kaninmärken från blöjpaket.
Sen har vi även två smaklösa tingestar till magneter som har blivit uppsatta mer för sin magnetiska funktion än för sin estetik. Den ena är från Klaras bokklubb och håller upp en komihåglapp om Klaras nästa BVC-besök. Den andra är från Apoteket och naglar fast en bonuscheck från samma företag.

Ja, det var kylen det. Den trötta kylen.

Följande bloggare utmanas: Niklas, Lena och Godisråttan (en ny bekantskap i bloggvärlden)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad tror du Lulu Carter skulle säga om hon såg ert kylskåp?
-Rassel!!
/Malin

Soffan sa...

Men hon är väl ändå lite galen?? Eller?