måndag, juni 11, 2007

Nytt place

Vi har ny adress och så har även bloggen. Den här nya är fin. S som i mitt förnamn, s som i saker men främst s som i säker. Säker är vad jag är. På det mesta. Så det så!

En måndag har passerat och för att fira veckans första dag blev jag och Klara bjudna på en smarrig rabarberkräm hos Jenny. Sen har vi också gjort veckans ranson av barnmat, mamma kom på snabbvisit och till middagen fick vi besök av en gammal kosovokompis till Tobbe. Som avslappning har vi sedan kollat på Skuldfällan. Ett program som ger mig lätt ångest och genast fick mig att göra en budget. Jag gör budgetar ofta eftersom jag lider av något som jag själv kallar ekonomisk stress. Jag har konstant lite lätt ångest över att stå där utan pengar. Det har aldrig hänt men för att vara på den säkra sidan gör jag små budgetar då och då. Allt ser fortfarande bra ut. Skuldfällan behöver inte komma hit. Skulle dom mot förmodan göra det så är jag övertygad om att vi skulle klå dem med hästlängder när det gäller både storkok och ekonomiskt leverne. Så det så!

Förresten! Jag tror minsann att lilla Klara har börjat krypa. Än så länge är det lite som en älgkalv som lär sig gå men nog tusan kryper hon. Det kommer att bli jobbigt nu. I ett obevakat ögonblick under eftermiddagen satt hon plötsligt och sög på sopen, flera meter från den plats där hon sekunden innan satt på sin lilla rumpa. Små barn bör inte suga på sopar och det har inte varit något problem fram tills i dag. Nu måste allt plastas in och limmas fast, ställas upp och flyttas bort. Än en gång börjar ett nytt liv.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Hej! Kul att läsa om er och er lilla värld. Har oxå en Klara som snart fyller ett, så jag kan trösta(?) dej med att det blir bara värre.

Soffan sa...

åsa: Vad roligt med ett nytt ansikte! Eller ansikte och ansikte... men du förstår... Värre säger du? Oj... Isoleringscell börjar kännas som den enda trygga miljön nu men hur charmigt är det? Roligt med en till Klara! Klaror är bra.