onsdag, juni 27, 2007

Hjälp! Någon!

Kattanten! Kom hem! Jag står inte ut längre!
I går laddade jag hem en annan gratisversion av Photoshop och det hela såg mycket avancerat ut. Nedladdningen tog en evighet och installationen lika länge. -Nu jäklar, tänkte jag. Nu ska här fixas i bloggen och folket ska få njuta av vackra bilder, omsorgsfullt arbetade av en ambitiös tjej. När allt var färdigt satte jag mig vid datorn för att pyssla. Men nej. Å så fel man kan ha. Vet inte vad jag hade laddat ned eller om det kanske är jag som är fullkomligt bäng i skallen men det hela slutade med en lång, lång rad svordomar och sen avinstallerades hela paketet igen. Jag kan tillägga att även avinstallationen tog eoner av tid.

Nu är det dock en ny dag och det mesta av gårdagens besvikelser har lagt sig.
Klara sover och jag har dammsugit det mesta av lägenheten. Det visade sig att vi råkat ta med en del av fjällvärlden hem och den hade mjukt lagt sig som en murrig matta på våra golv. Nu är den borta och jag är ren i själen.
Man känner sig väldigt hemmafruig när man dammsuger i pyjamas och fluffigt hår. Det är något magiskt över det hela liksom...

Du missade väl inte Morden i Midsomer i går? Vilken härlig sommartradition. När signaturmelodin drar igång och texten fylls med blod... Dododidododidoda, dodidoooododido.... Love it! Ja, jag älskar det verkligen.
Nu ska fluffhåret åtgärdas. Bums!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kattanten?
undrar Cilla

Soffan sa...

Cilla som undrar: Kattanten är min granne här på Räkis. Och hon gillar inte bara katter, hon är även en fantastisk människa och tydligen en fena på Photoshop!

Britten sa...

Hmmm... Jag undrar verkligen nar det ska borja HANDA grejer i MIN lilla engelska by!!! Men har ar verkligen 'dott'. Och logdansen som var planerad till den 23:e juni stalldes in. Grymt besviken. Dar hade det kanske bjudits pa nagot lagmalt drama foljt av ond, brad, dod...

Anonym sa...

Kattantens man kommer hem i morgon. Kattanten hittar inte skivan. Cilla: kattanten är ewa som skjutsade er stackars katt på LP-spelaren hemma hos er när vi var barn. Sedan dess har jag varit snäll med katter.

Soffan sa...

britten: Det kommer. Var så säker. Det är tydligen livat på den engelska landsbygden.

ewa: OK. Jag väntar väl då... *otåligt men förväntansfullt*.