måndag, juni 18, 2007

Morgon och måndag

och nu har den fjärde veckan som pitebo inletts. På skrivbordet bredvid mig ligger en hög med kuponger, brev och nyckelringar. Allt från de välkomstpaket som rullat in i brevlådan under de senaste veckorna. Vi har nu så mycket kuponger att vi lätt skulle kunna tapetsera det gigantiska förrådets väggar. Jag vet att det egentligen är skitsaker men jag kan ändå inte låta bli att känna mig lite smickrad och hedrad när jag öppnar det mallskrivna brevet med rubriken Välkommen till Piteå! och som är undertecknat av kommunalråden. Jag kan inte känna mig annat än nöjd över det faktum att vi när vi vill kan hämta ut två djupfrysta tårtor på Coop eller inte mindre än sammanlagt fyra (!) fogsvansar hos två byggvaruhus. Nu vet jag förvisso inte vad vi ska med fyra fogsvansar till men något inom mig blir ändå varmt och fnissigt. Kommunalråden har dessutom inte bara skickat ett mallskrivet brev utan även bjudit in oss till paltlunch i stadshuset i september. Där ska vi få chansen att prova stadens gastronomiska stolthet, få värdefull information om omgivningarna och lära känna andra nya pitebor. Nog är det väl lite gulligt ändå.

Måndag morgon och lite smågrått ute. Klara sover och jag ska ta tag i Damernas detektivbryå som jag förmodligen snart är ensam om att inte ha läst. Därför ska jag läsa den nu! Dagens äventyr blir en trip till Norrbottens huvudstad för att lämna in barnvagnen som tyvärr säckat ihop en aning...
Ha en bra måndag där ute!

2 kommentarer:

Nybliven sa...

Vi är också bjudna på paltkalas i september. Paltkalas är bra. Då slipper man laga middag den dagen. Vi ses där!(?)

Soffan sa...

nybliven: Givet! Gratis middag är bra middag! Hoppas att våra småbrudar har börjat med palt tills dess. Annars kanske dom även bjuder på paltpuré...