söndag, juni 10, 2007

Helg i backspegeln

Har tagit läspaus. Är helt uppslukad av Svinalängorna. Måste läsa ut den i kväll och har du inte läst den så gör det bums! Hemsk och tragisk men träffsäker och klockren.
Helgen har gått fort. Tobbe har fångat småfyllon och i går gick hela dagen till tvätt, fix och handling. På kvällen kom Jenny, Lars och Edvard på middagsbesök och sedan slocknade jag i soffan och vaknade med massiv nacksmärta efter sovning i allt för konstig ställning.

I dag gjorde vi en lite utflykt till Café Humlan i Öjebyn. Jag blev förälskad vid första ögonkastet och efter att ha avnjutit sconesbuffén var jag fast. Jag förklarade för min lilla familj att detta minsann skulle bli en tradition. Varje söndag, resten av livet.
På eftermiddagen efter en lite prommis kom min kära syster med familj på besök och sedan bjöd mamma på middag.

Veckan som kommer ska visst bjuda på sämre väder. Kanske bra med tanke på lägenheten som skulle vilja ha tavlor på sina väggar och ordning i sina vrår. Dåligt väder är nog bästa medicinen.
Nu måste jag gå och läsa. Och så måste vi få den lilla svettormen att somna om. Hon vill inte sova. Hon dansar en sen bossanova...

Inga kommentarer: