onsdag, juni 27, 2007

Älskvärd

Dagen alltså. Den är värd att älska.
I morse när min förvärvsarbetande kärlek åkte till jobbet undrade han vad jag hade planerat för dagen. -Ingenting, svarade jag lite norrländskt bittert och önskade att han skulle tycka lite synd om mig. Kanske gjorde han det men det hör egentligen inte hit. Innan jag visste ordet av hade jag bestämt mig för att följa med Jenny och Edvard till stadens finaste handelsträdgård och bara strax efter blev vi inbjudna till C på eftermiddagskaffe. I hennes fina kök släppte vi loss våra små avkommor medans vi själva njöt av kaffe och världens godaste fika.
Vägen hem blev intressant. Både Klara och Edvard somnade i bilen och eftersom vi inte ville varken väcka sötnosarna eller lämna dem själva i bilen fick vi gå i skift. In och ut på diverse stormarknader på det stora industriområdet. Roligast var när Jenny kom ut från EM och bad mig gå in och kolla på en sänggavel hon hittat där inne. Det finns uppenbarligen många sätt när man vill strosa i affärer med små barn. Ingen kan säga att vi inte är påhittiga.

I kväll har jag reklamerat vår dammsugare och fått en sprajtans ny i utbyte. På kvällskvisten har vi ätit glass på balkongen och jag drack även ett litet, litet glas vin. Det är ju sol för guds skull! Nu Nordnytt!

4 kommentarer:

Nybliven sa...

Jag håller med dig. Det har varit en synnerligen älskvärd dag idag. Måste nog köpa vin och fira den i morgon...

Tack för besöket och välkommen åter! (med ton av affärsbiträde i rösten)

Soffan sa...

nybliven: Any day! Jag kommer!

Åsa sa...

Det är ju det som är såskönt med sommar, sol och semester (eller föräldraledighet heter det ju), man kan verkligen ta dagen som den kommer och bara njuuuta!

Soffan sa...

åsa: Verkligen! Dock hoppas jag att man kan fortsätta ta dagen som den kommer även när vardagslunken sätter igång... Men jag vet hur det är. Det är svårt...