tisdag, juni 05, 2007

Häjn vä telefon...

Morr!!! I onsdags gjorde vi en beställning på ett nytt telefonabonemang hos en mycket stor och ytterst välkänd leverantör. Telefonen skulle kopplas in i går sades det. I går hände ingenting så jag ringde till nämnda telefonleverantör för att få veta när vi kan ringa igen. Kvinnan som svarade i andra änden av telefonlinjen visste ingenting. Ingenting! Det kan ske i morgon, i slutet av veckan, nästa vecka. Ja, det lät ungefär som att vi kan få sitta här och vänta på en fungerande telefonlinje fram tills den dag då jag kvitterar ut min guldklocka för lång och trogen tjänst i kommunen. I dag gick jag in till telefonleverantörens butik inne i stan. Den vänlige killen hjälpte mig till ett nytt abonemang till samma pris som om vi gjort avtalet via nätet. När allt var klart talade han om att vi kan vänta oss att det hela börjar fungera någon gång nästa vecka. Va??? Hur i hela friden kan det ta så fruktansvärt lång tid??? I går när vi beställde bredband kunde vi surfa i samma stund som jag la på luren. Jag blir vansinnig! Jag kan leva utan telefon. Det är inte det som är problemet. Problemet är principen. Service på lägsta nivå. Problemet är även att jag håller på att bli en surkärring. Det kanske är det värsta. Hör hur jag gnäller!
Annars har dagen varit bra. Tobbe åkte iväg till jobbet tidigt som tusan men iförd uniform. Jajjebox, read my lips u-n-i-f-o-r-m. Jag trodde inte det här om mig själv. Eller om uniformen för den delen. Jag och uniformen har kommit att bli riktigt goda vänner. Vi trivs ihop.
Jag, Klara och mamma åkte till stan och blev bjudna på kaffe hos mammas dragare Karin. Ja ni hör ju. Piteå överbevisar sig hela tiden.
I morgon åker jag och Tobbe till Happis för att utöka vårt möblemang. Klara ska leka med mormor. Torneälven får vänta på hennes närvaro ett tag till. Det blir bäst så.

För övrigt kan jag meddela att jag sitter på balkongen och skriver. Datorn i knäet och en sjunkande sol i horisonten. På stranden är det fortfarande folk som badar och tjoar. I mitt hjärta är det varmt. Och på armarna så klart...

Inga kommentarer: