torsdag, juni 14, 2007

Myran och utsikten


Min prövotid av PhotoShop har gått ut. Bilder ser nu klumpiga och amatörmässiga ut. Jag känner mig tråkig, trist och klantig. Hur gör man nu? Hur många miljoner kostar det att köpa sig lite PhotoShop? Råd och tips mottages gladeligen. Hur som helst, här är bildbevis på Klaras nya last i livet. För er som bor en bit bort kommer även ett bildbevis på att Piteå i slutändan är bäst. Utsikten från vår balkong. Är den inte fin så säg?

Dagen i dag har varit mysig. Vi har haft besök av Åsa, Maria med lille Ville och Jenny med lille Edvard. Kära vänner från förr. Att träffa vänner från gamla tider är så häftigt. Man känner varandra väl men ändå är det på nya premisser. Man är bekväm nog att prata om allt och ändå är vi alla nya människor av den ena eller andra anledningen. Ganska häftigt när man tänker på det. Samma kroppar (ok kanske inte helt och hållet likadana) men utvecklade själar. Kära återseenden men ändå nya bekantskaper.

Håller just nu på att läsa Glasbruket av Arnaldur Indridason. Av någon anledning har jag hoppat över denna första av hans böcker. Så fort jag får en sekund över förflyttar jag mig till ett höstmörkt Reykjavik och en invecklad mordutredning med förgreningar långt bak i det förflutna. Detta är ännu ett boktips och en strålande sommardeckare.
Mitt snusande verkar nå nya höjder varje dag. Borde tagga av lite. Men det kommer jag ju att göra till hösten när jag börjar jobba. Man får i alla fall inte snusa på lektionstid...

6 kommentarer:

Cissi sa...

Ett photoshop-tips är att prata med dina nya grannar katt-tanten och ljudteknikern...

Anonym sa...

Jag har precis laddat ner nyaste Adobe och darifran kan man ocksa fixa nagot de kallar for Adobe Photoshop. Har inte testat sa jag vet egentligen ingenting om det. Men det ar gratis.

/Lena

Anonym sa...

Hej! Kul med lite bilder, men jag tycker att Klara slår Piteå med hästlängder! Helt klart finast tycker jag.
/Malin

Soffan sa...

cissi: Tipset är taget!
Lena: Se ovan.
Malin: Jo, det har du rätt i! : )

Anonym sa...

Haha kan inte din käre torbjörn fixa ett photoshop att ladda ner inte så svårt. Han var ju trots allt IT ansvarig =). Vi kan kika på det där då jag och Linnéa kommer upp och hälsar på dock har jag endast ett krav och det är att musen SKALL vara inkopplad =).//Ante

Soffan sa...

ante: Haha! Just det, it-ansvarig var det... Jaja. Vi får väl se. : )