torsdag, februari 01, 2007

Sofia - filmvetaren

I förrgår hände en grej som jag bad Tobbe att aldrig, aldrig berätta för någon. Framför aldrig för Niklas som är något av en guru när det gäller film. Men... Så här i efterhand med lite distans till det hela kan jag gå ut med vem jag är. Och du lämna mig inte. Inte för det här!

Tobbe satt och kollade på tv när jag släntrade in och hoppade upp i den andra soffan. I rutan såg jag en stilig man i 40-årsåldern som hade skinnjacka och lite halvlångt hår. Jag blev glad över att se ett bekant ansikte och därför utbrast jag:
- Åh, det är ju Sully från Doctor Quinn!
Tobbe vred sitt huvud i slow motion mot soffan där jag satt. Hans min sa något i stil med "hur jävla dum har du blivit egentligen?". Han öppnade munnen och fick halvirriterat ur sig:
- Det är ju Mel Gibson för helvete.
Jaja... Hockeyfrilla som hockeyfrilla, tänkte jag, och förstod att det var Dödligt vapen på tv.

Så bra är jag på film. Jag tänker Sully innan jag tänker Mel. Förmodligen tänker jag inte alls.
Förlåt Tobbe. Förlåt Niklas.

4 kommentarer:

Anonym sa...

i hear you sister. Jag har tagit fel på Al Pacino och Robert deNiro. flera gånger. ( nu kommer niklas inte prata med mig heller)

Soffan sa...

Ewa: Hahaha! Jag gör ALLTID just den sammanblandningen också. Gubbar, mörkt hår, brukar spela gangster... Who gives a shit?

Mikael sa...

Varje gång Burt Reynolds eller Tom Selleck är på TV brukar min bror ringa och fråga vem av det det är. Det är rätt vanligt att folk blandar ihop dem. Men inte jag. Jag är bäst. Du kan väcka mig mitt i natten med en bild på Tom och en på Burt, jag prickar alltid rätt.

Magnum var aldrig med i Den Sista Färden.

Anonym sa...

Jag förstår dig. Delvis. Håret förvillar, men nog f-n är Sully hetare än Mel Gibson?! Shit, nu kanske inte Niklas pratar med mig heller. Men samtidigt tror jag inte Niklas fäster så stor vikt vid just Mel Gibson och de filmer han medverkar i. Eller, Niklas, har jag fel!?

//Lena