torsdag, februari 22, 2007

Om man ändå hade en designblogg

Det är morgon. Solen strålar ute och det är snorkallt. Klara sover och jag sitter framför datorn och lyssnar på tystnaden. Den här tiden brukar jag vanligtvis lyssna på radioskvalet från p3 men i dag kände jag för tystnad och oj vad skönt det är. Ett gyllene ögonblick.

Jag har på sista tiden lyckats surfa in hos några olika tjejer som bloggar om inredning och design. Med generösa foton från sina egna hem bjuds det på inspiration för en törstande själ. Jag önskar att jag vore mer kreativ. Jag önskar jag skulle kunna göra om mitt hem på ett litet kick och förvandla det till en våt dröm för reportrarna på Plaza och Eller interiör. Jag önskar att jag hade ett öga för form och ett sinne för stil.
Jag är intresserad, det är jag verkligen. Men mina försök till trendkänslighet blir alltid mer eller mindre hemvävda i slutändan.
Om jag ändå hade en designblogg.

Inga kommentarer: