torsdag, februari 22, 2007

Bra gjort Jihde

Jag har råkat se flera avsnitt av Peter Jihdes talkshow. Jag tycker att han är lite småmysig på ett folkligt innebandykillesätt. Jag har dock stört mig på hans frisyr. I flera månader har Peter gått omkring och sett ut som en legogubbe i håret. Du vet så där mjölkchokladsbrunt hår som ligger slickat strax nedanför öronen och sedan liksom utsvängt i topparna. Nu kan jag dock dra en lättnadens suck. Peter har klippt sig. Amen!

I kväll har jag varit på en rolig utflykt. Tillsammans med Malin, Malin och Nea åkte jag till Brännland där en tjej har bebisklädsaffär i sitt stora kök varje torsdagskväll. Många av kläderna såldes till halva priset så till en hyffsat billig penning fick Klara uppdatera sin garderob. Efter shoppingen bjöds det på kaffe och hembakta semlor i det stora köket. Vilken grej! Jag skulle kunna åka dit lite då och då, handla en body för en hundring och sedan dricka kaffe ur fina kaffekoppar, snusa och snacka skit med andra gulliga mammor.

Nu ska jag titta vidare på Peter och Helena Bergström, som hittils varken har snorat eller visat brösten.

1 kommentar:

Mikael sa...

Hej Sofia!
Bra beskrivning av Jihde, även om jag kan tycka att han är lite väl stel ibland. Han försöker genomföra så djupsinniga intervjuer, men det finns ju ingen som kan ta den fånen på allvar. Det blev så tydligt när Annika Lantz var där, då hade han inte en chans. Det var jobbigt att se.
Men nu var det inte det jag skulle tala om. Jag känner det som min plikt att informera dig, och andra bloggintresserade människor, att allas vår Plura Jonsson har börjat blogga. Detta är enligt mig det största som har hänt sedan skivat bröd.

http://www.eldkvarnsvartblogg.nu/

Trevlig helg!