fredag, februari 09, 2007

Vackra pudersnö

Jag och Klara har städat i dag. Torkat hela lägenheten med Ajax Fête des Fleurs och duschat dammet av blommorna.
Varje gång jag städar nu för tiden tänker jag: -Undrar hur många gånger till jag kommer att göra det här innan bi flyttar? Undrar om den här Ajax Fête des Fleurs kommer att räcka fram till flytten? Nu låter det som om jag missbrukar Fête des fleurs, men så är det inte. Det handlar snarare om att jag försöker mäta tiden fram till Dagen D på något mer begripligt sätt. Det börjar kännas mer och mer skrämmande och hissnande. Precis som det ska gissar jag.
Förresten, varför heter det Fête des Fleurs? Blomsterfesten alltså. Känner du ofta att ditt städande kan liknas vid en blomsterfest? Då tycker jag att WC-Anka är ett mer uppmuntrande namn. Låter glatt liksom. En ankkompis i toastolen.

Tobbe slutade tidigt i dag så vi tog en långprommis längs älven. Träden var inlindade i vacker pudersnö älvens is var täckt av dimma. Mjau!
Tobbe har storhandlat och nu sitter vi i varsin soffan med en halvtom godisskål på bordet. Klara sover sött i sin säng och Tobbe i soffan.
Tror jag ska baxa iväg honom till sängen.

Glad Fête des Fleurs på dig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet för övrigt tre människor som har tagit wc-anka istället för tandkräm, jenny, rapparfredde och så haijn mattias evanne. rapparfredde var värst. han drack det. av misstag. alltså. hans röst blev lite...kärv efteråt.

Soffan sa...

Ewa: Hur f-n får man i sig wc-anka av misstag??? Flaskans form är ju rätt karaktäristisk och jag finner det halvt om halvt omöjligt att blanda ihop den med tandkrämstuben. Har jag dålig fantasi?

Anonym sa...

Alltså refillen ser exakt ut som en aquafreshtandkrämsflaska. Men rapparfreddes ( visst vet du vem jag menar?) pappa hade hällt upp anka i en colaburk och skrivit på OBS WCANKA men det såg inte fredde för han var lite full...