tisdag, februari 27, 2007

Ännu en kärlek

I dag hämtade jag henne, på Preem på Västerslätt. En ihopfällbar, vit, sprajtans ny kärlek. Än så länge befinner vi oss fortfarande i lära känna-fasen. Jag försöker se alla hennes tillgångar och goda egenskaper och hon försöker visa sig från sin bästa sida med sitt välpolerade yttre. Hon spinner med silkesröst och tilltalar mig på alla sätt och vis.
Min nya telefon.

I dag lunchade jag och Klara med mammagruppen på Norrlandsoperan. Ojojojoj vilken god mat! Ojojojoj så mycket skit man kan snacka på en lunch när man veckan innan bara har suttit hemma i en dammig lägenhet med en febrig bebis. Hur som helst var det en toppenlunch.
I dag har Klara även fått en ny bilstol. En väldigt känd barnprylsaffär hade babykväll med kanonpriser på några kanonstolar. Tobbe var där och trängdes med fruktansvärt många andra giriga föräldrar och kom hem med en mycket snygg divan som den lilla donnan ska få glida fram i som en hertiginna.

Nu borde jag verkligen sova. Det är bara det att den lilla bruden vaknade för en stund sedan och var jätteledsen. Hon som aldrig nästan är ledsen och som aldrig nästan brukar vakna när hon väl har somnat. Är det här straffet för att vi haft det lite för enkelt? Är det nu vaknätterna börjar?
Tobbe går och bär henne i bärselen. Som tur är har han också en ny telefon att fippla med.
Nu ska jag också fippla.

Inga kommentarer: