torsdag, februari 08, 2007

Vilken dag!

I dag har varit en riktigt bra dag. Jag tycker oftast att dagarna är bra men i dag har varit en särskilt bra dag. Helt otippat!
Tobbe hade sovmorgon så starten blev mjuk med frukost tillsammans i lugn och ro. I vanliga fall slänger jag i mig en macka sittandes på golvet bredvid Klara.
Tobbe åkte iväg till skolan och Klara sov när vi plötsligt blev bjudna på lunch hos Malin och Ella på Berghem tillsammans med Åsa, My, Malin och Vilgot. Allihopa är mammor och bebisar som jag lärt känna i mitt nya liv som mammaledig.
Vi fick avnjuta en fantastisk paj innan det brassades vidare till Ålidhem och Öppna förskolan. Min andra Öppna förskola alltså. Ålidhem var bra. Men jag vetetusan om inte Teg är strået vassare. Eller så kanske jag bara behöver vänja mig.
Ja. Vem bryr sig om vilket? Förutom jag själv då. Förmodligen inte Klara. Och förmodligen inte du som läser heller.

Jag kan bara konstatera att det är roligt att vara mammaledig. Det är som en riktig kontaktförmedling.
Vet inteom jag törs tala om hur jag träffar alla.
Några vet redan. Några har gjort samma som jag.
Snart ska jag berätta för er andra. Kanske.

Inga kommentarer: