måndag, februari 12, 2007

Fiiikaaa

De senaste dagarna har nog innehållit allt för mycket av det goda. Men jag kan inte sluta fika. Jag tror att fika är mitt nya snus. Kan helt enkelt inte klara mig utan.
I lördags skulle vi träffa Emma och Lorenz på News. Ante och Linnea dök också upp tillsammans med Tony och Peter som också går i Tobbes klass. Vi hade så trevligt och det hela slutade med att vi stannade kvar i tre timmar.
I går var det söndag och Emma och Lorenz skulle komma förbi och kolla in våran lägenhet innan Lorenz skulle återvända till Schweiz. Med sig hade dom en fantastisk liten tårta från konditoriet i Ålidhems centrum. Ida och Micke kikade också in och vi hade några trevliga timmar här i soffan. Vi åt och åt, drack kaffe och åt.
I dag är det måndag och så klart blev det Öppna förskolan på Teg. På Öppnis får man fika för 10 kr. Förvisso består fikat av smörgåsar och ganska många nyttigheter men så klart fanns där också en liten rulltårta.
Jag ska försöka skärpa mig. Allvarligt. Jag måste.

Klara ligger och sover i sin säng. Lilla gulliga solstrålen. Hur kan man alltid vara så glad?
Oftast skriker hon av glädje. Det verkar som att hon är så glad, så glad att hon inte riktigt vet vad hon ska göra av all sin glädje.
Hon tycker nog att livet är allt bra härligt. Jag får nog lov att hålla med henne på den punkten.

Inga kommentarer: