fredag, december 01, 2006

På nålar

Nu har Tobbe haft sin sista intervju, den med Västerbotten och jag vet ingenting! Han hade seminarium direkt efter intervjun. Inte för att jag tror att dom har sagt; "Varsågod Thorbjörn, här får du ett jobb av oss, i Umeå precis som du ville. Vi har dessutom lagt in en liten löneförmån i form av en fin lya vid älven." Nej, så jäkla dum är inte ens jag, men det är bara det att det känns som att hela mitt liv är på väg att formas om och detta allt på grund av en kille från Gällivare som jag råkade springa ihop med en sen kväll på Corona. Lite galet på ett sätt det här med samboskapet och kärleken. Vem vet var jag hade befunnit mig i dag om jag inte alls hade gått på Corona den där kvällen. Älvsbyn, Salto eller Amsterdam? Fast på något konstigt sätt, om man nu ska tro på det här med ödet, vilket jag inte vet om jag gör, men i alla fall så borde då ju då vara så att Salto aldrig var ett alternativ eftersom det inte blev så. Vad jag menar är; är det alltid meningen att saker ska vara precis så som dom blev? I så fall behöver man ju aldrig ångra saker som man inte gjorde, eftersom det ändå inte var meningen.

OK, där fick du lite hjärngymnastik! Och allt detta bara för att jag har lite ångest för min framtid, som till mångt och mycket ligger i någon annans händer, inte i mina egna, inte i Tobbes heller för den delen. Min framtid ligger i Rikspolisstyrelsens händer!! Hur jäkla bra känns det då???
Nä, nu måste jag kamma håret innan den runda lilla dottern vaknar. Ha en underbar fredag där ute! Själv ska jag luncha på stan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du ställer filosofiska frågor, min vän! Själv tror jag inte på ödet. Således tror jag inte heller att någonting är menat att hända. Men precis som du uppmärksammar, har man aldrig total kontroll över sitt liv, vilket kan vara både spännande och skrämmande. Vi kan bara styra vårt liv till en viss gräns och sedan är det så att många av de beslut som påverkar vårt liv, inte fattas av oss själva. Vi bestämmer till exempel inte vilket jobb vi ska få, det gör någon annan. I bästa fall blir man erbjuden några stycken som man själv kan välja mellan. För din del är det alltså Rikspolisstyrelsen som avgör förutsättningarna för din närmaste framtid med Tobbe och Klara. För att beröra dina funderingar kring Tobbe och Corona, så hade ditt liv förmodligen tett sig helt annorlunda idag om inte ni båda gått dit just den kvällen och kommit i varandras väg... Eftersom jag nu inte tror på ödet, tror jag inte heller att det "var meningen" att ni skulle träffas, utan ser det mer som ytterligare ett exempel på hur de stora sakerna i livet ligger utanför vår kontroll. Livet är alltså i mångt och mycket en sinkadus. Skrämmande och härligt.

Trevlig helg!

Stor kram
/Lena

PS. Själv har jag planerat för att dra till Malmö och after worka ikväll. Eventuellt bjuder kvällen på överraskningar, eller så blir jag överraskad någon annan kväll i livet istället. En sak vet jag och det är att man aldrig säkert vet! När man kapitulerar inför det faktumet blir livet ganska skönt och okomplicerat.

Soffan sa...

Lena: Du är så klok och du har så rätt, så rätt! Lean back and relax.