tisdag, december 19, 2006

Det gnistrar!

Äntligen! Det har blivit lite kallt ute och jag börjar hysa lite hopp om att det kanske kan bli en vit jul. Här i Umeå är marken täckt av frost och det är ju i alla fall en början. Och i morgon kväll bär det av till Piteå och där är det förhoppningsvis ännu vitare.
I går fick jag ett vykort av Erica i Abisko. Åh så oändligt vackert. Sverige är verkligen vackert. Det gäller att komma ihåg det.

Klara sover fortfarande och det gör hon rätt i. Dagen har två julfika i sitt sköte. Först med mammagruppen och sedan hemma hos Anna från mitt älskade jobb. Det känns som att jag inte äter vanlig föda längre. Jag bara fikar och fikar och fikar, fikar, fikar, fikar lite mer...
I går kväll var Ida och Micke här! Micke nyss hemkommen från Irland och verkade rätt tacksam över det. Klaras ögon tindrade när hon fick se en ny kille i vårt hem. Tobbe är orolig för dotterns uppenbara intresse för män och hoppas att det snart går över.

Nu hör jag små ljud. Måste rusa!

Inga kommentarer: