lördag, december 09, 2006

Proppmätt

I kväll är det tjejkväll. Tobbe är på klassjulfest och jag och Klara ska göra det bästa av den lördagskväll vi har framför oss. Just nu ligger dock den lilla tjejen i sin säng och den stora tjejen har just ätit alldeles för mycket mat och är därför lite slak.
I morse var det dags för Afro power dance igen. Åh vad det är roligt! Åh vad jag älskar steget Doctor Alban och ännu roligare är raggastöten.

Det sunkiga vädret har tyngt Umeå i flera dagar nu. Hoppas verkligen på bättring tills i morgon när vi tänkte gå på Gammlias julmarknad. Vi hoppas i kapp, Christer Fuglesang och jag. Är det förresten någon som ställer väckarklockan i kväll? För att kolla på Christer alltså. Jag tycker att den här rymdresan känns något krystad. Det verkar lite som att NASA har bestämt sig för att en gång för alla få tyst på den hysteriske skandinaven och därför har man gett honom det hedersamma uppdraget att fotografera norrskenet uppifrån. Helt ärligt alltså... Jag är ingen rymdfysiker, men någonting säger mig att ett norrsken uppifrån ser ut ungefär som ett norrsken ser ut nerifrån. Om det visar sig att jag har fel är jag den första att be om ursäkt för min dryga attityd. Jag kan bara inte låta bli att fundera på hur många munnar som hade kunnat mättas för den summa pengar som det kostar att turista i rymden i två veckor. Eller så är jag dum. Jag kanske helt enkelt är så dum att jag inte förstår hur stort det är att fota norrskenet uppifrån.

Be careful out there.

Inga kommentarer: